WE CARE
Έξτρα Παροχές του παιδικού μας σταθμού
Λογοθεραπεία
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΩΣ 2 ΕΤΩΝ
Κοινωνικότητα
- Παίζει μόνο του και ξεκινάει δικό του παιχνίδι
- Αναγνωρίζει τον εαυτό του στον καθρέφτη
- Μιμείται συμπεριφορές άλλων όταν παίζει
- Βοηθάει στο συμμάζεμα των παιχνιδιών του
- Αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως ξεχωριστό άτομο από το σύνολο
Γνωστικό Επίπεδο
- Αρχίζει να ξεχωρίζει χρώματα και σχήματα
- Μιμείται πράξεις και λέξεις ενηλίκων
- Κατανοεί και εκτελεί απλές γνωστές εντολές
- Ταυτίζει 2 παρόμοια αντικείμενα
- Έχει πολύ μικρό όριο προσοχής
- Κοιτάζει βιβλίο με εικόνες με ενήλικα και ονομάζει-δείχνει γνωστά αντικείμενα όταν ρωτηθεί
- Φτιάχνει ενσφηνώματα με 3 κομμάτια
- Ταυτίζει αντικείμενα με την αντίστοιχη εικόνα
- Ζωγραφίζει οριζόντιες και κάθετες γραμμές μετά από μίμηση
- Αρχίζει να παίζει φανταστικό παιχνίδι ως αληθινό
Γλωσσικές Δεξιότητες
- Δείχνει αντικείμενο ή εικόνα όταν το ονομάζουμε
- Αναγνωρίζει συγγενικά ονόματα, αντικείμενα και μέρη του σώματος
- Έχει λεξιλόγιο περίπου 50-100 λέξεις
- Χρησιμοποιεί απλές φράσεις 2-4 λέξεων
- Έχει λεξιλόγιο περίπου 50-100 λέξεις
- Ακολουθεί απλές εντολές
- Επαναλαμβάνει λέξεις που ακούει
Αντιληπτικός Λόγος
- Καταλαβαίνει το «όχι»
- Δίνει παιχνίδι/αντικείμενο όταν του ζητηθεί, μέσα από τέσσερα και το διαλέγει
- Φέρνει αντικείμενα από το άλλο δωμάτιο όταν του ζητηθεί
- Δείχνει τα δάχτυλα του, τα μάτια του και την μύτη του
- Κατανοεί χωρίς χειρονομίες «δείξε μου, πήγαινε, κάθισε, σήκω»
- Κατανοεί μέχρι 20 ρήματα
- Απαντά στο ναι / όχι, κανονική ερώτηση
Εκφραστικός Λόγος
- Κάνει ήχους γνωστών ζώων και μπορεί να τους χρησιμοποιήσει για να ονομάσει ζώα
- Απαντά σε ερώτηση «τι είναι αυτό;» με το όνομα του αντικειμένου
- Λέει «πολύ, πάει, αυτό, ναι»
- Ονομάζει 2 μέρη σώματος
- Χρησιμοποιεί ερωτηματικά
- Ηχολαλεί την τελευταία λέξη σε πρόταση που ακούει
- Κουνάει το κεφάλι για ναι / όχι
- Χρησιμοποιεί λέξεις όπως «πάλι, κι άλλο» για να εκφράσει ότι θέλει περισσότερο
- Χαιρετάει «αντίο» και παίζει
- Συνδυάζει 2 λέξεις ως φράση (π.χ. γειά μαμά)
- Επαναλαμβάνει λέξεις που ακούει σε μία συνομιλία
- Μιμείται λέξεις
- Χρησιμοποιεί απλές φράσεις
- Λέει μεμονωμένες λέξεις
Εργοθεραπεία
Αδρή κινητικότητα:
- Αφορά τις κινήσεις στις οποίες εμπλέκονται μεγάλες μυϊκές ομάδες όπως χέρια, πόδια, κορμός.
- Είναι αδέξιος, σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά.
- Στηρίζει συχνά το κεφάλι του στο χέρι όταν κάθεται.
- Αποφεύγει δραστηριότητες που απαιτούν κίνηση.
- Κουράζεται εύκολα, δεν έχει αντοχή.
- Είναι αδύναμος.
Λεπτή Κινητικότητα:
Αφορά τις κινήσεις στις οποίες εμπλέκονται μικρότερες μυϊκές ομάδες όπως αυτές του χεριού και του καρπού.
- Δεν κρατάει σωστά το μολύβι (σωστή λαβή )
- Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά.
- Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, αφήνει μεγάλα διαστήματα ή καθόλου μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων, δυσκολεύεται να αναπαράγει και να διακρίνει γράμματα.
- Δεν χρωματίζει μέσα σε πλαίσιο.
- Δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει και τα 2 χέρια ταυτόχρονα, όπου απαιτείται.
- Δεν έχει παγιωθεί η κυριαρχία της μιας πλευράς του σώματος (δεν έχει επικρατές χέρι).
- Δεν μπορεί να κόψει με ψαλίδι.
- Του πέφτουν πράγματα από τα χέρια, δεν χειρίζεται σωστά τα παιχνίδια.
- Δεν μπορεί να ανεβάσει/κατεβάσει φερμουάρ, να κουμπώσει κουμπιά, να δέσει κορδόνια.
- Αποφεύγει δραστηριότητες που απαιτούν χειρισμό των δακτύλων.
Συμπεριφορές:
- Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα.
- Είναι υπερκινητικό και δυσκολεύεται να παραμείνει σε μια δραστηριότητα.
- Είναι παρορμητικό και εμφανίζει δυσκολία σε οριοθέτηση.
- Δυσκολεύεται να κατανοήσει το νόημα ενός παιχνιδιού.
- Δυσκολεύεται να ακολουθήσει εντολές (απλές ή σύνθετες).
- Εμφανίζει δυσκολία στην έναρξη και λήξη μιας δραστηριότητας.
- Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα.
- Είναι ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, ήχους και αγγίγματα.